A

Starship
raye raye raye :'D
Sunday, August 26, 2012 • 3:55 AM • 0 comments

Assalamualaikum,
Hai , lame tak update blog nih, bersawang2 sudah. Sihat? Ape kabo korang? Ade lagi ke pembace blog aku nih ek? Haha! Ce lambai2 sikit tangan tuh. Woot woot!
Sekarang dah raye kelapan kan? wah! Sekejap jek mase berlalu, ramadhan pergi dgn terlalu cepat, syawal tibe dgn cepat, tak sangka sekarang dah raye kelapan. Hikhik! Seminggu sudah kite beraye kan? macam mane? Banyak dapat duit raye? Kompem wallet tebal jek kan? hahaha! Berat, penuh dengan duit syiling. Hahaha!
Tahun nih, aku dapat duit raye sikit jek, dah besar kan? so tak lah banyak sangat. Aku pong dah tak heran dah dengan duit raye nih, hihi! org nak bagi lah, tak bagi pon takpe. cehhhh! Typo disitu!
Tahun nih, raye aku tak lah meriah sangat macam tahun lepas. Sebab tahun nih, ramai family yg tak balik kg , masing2 beraye kat rumah mertue masing2. Tahun lepas, meriah. Sebab ramai sanak saudara yg balik. hehehe! Tapi ok lah raye tahun nih. tiap2 raye kedua, family ayah selalu buat marhaban, kire aktiviti wajib lah, kitorang mesti buat marhaban keluarga, marhaban dari rumah ke rumah.
Adik beradik ayah yg num1 sampai 6, duduk dekat2  jek, tak jauh pon, yg num 7 sampai 11 duduk jauh2. jauh pon kitorang, dengan abg2 ayah yg lain, tapi tiap2 raye kitorang mesti balik, jumpe sanak saudara , tapi rumah aku tak lah jauh mane pon sejam jek dah sampai, kampung kat pontian jek. hehe!
Ape juadah hari raye korang? Ade ketupat, lemang? Macam2 kan? semua sedappp2. Hihi! tuh lah semangat bile tibe hari raye kan? tahun nih, ummi masak nasi beriani kambing. Wohuuuu! Marbeles! Tapi ketupat, kuah lodeh, sambal kacang, still ade lagi tau, ummi  still masak, sebab itu favorite aku. nasi beriani, aku tak berape sangat, tapi kalau kambing, aku suke! Sedapppp. Hahaha! Kek batik, kek coklat, muffin pon ade.
Kuih raye korang bape jenis? Kuih buat ke kuih tunjuk? Hahaha! Tahun nih, tak banyak pon kuih raye kat rumah aku, semua kuih tunjuk, hahaha! Bukan malas, kalau kuih beli, dengan kuih buat, tak beze pon, kos barang kek kuih sekarang dah mahal, baik beli dari buat. Barang kuih dekat seratus, kalau beli kuih dah dapat  5 balang dah kt mydin tuh. Hehehe! *kantoi beli kuih kat mydin*betul tak? ade beze pon, sebab sedap dengan tak sedap, puas hati dengan tak puas hati jek? ye dakk? Kalau kuih buat, puas hati, sedap. Kalau kuih beli tak puas hati, tak sedap. Sebab tak dapat rase before beli tuh, kan? macam mane nak tahu sedap ke tak? dah beli baru dpt tahu.
Biskut raye aku tak makan sangat. Tapi kalau kerepek2, keropok2. Fuhhh! Kompem laju, kompem habis lah. Haha! Tuh pasal kene beli, simpan stok kopok banyak2. Kat rumah aku nih, semua kaki kerepek, beli, tak sampai raye kelime dah habis. Mane taknye, makan ngadap tv, mane tak habis. Haa! Dah, kawan2 nak dtg kerepek semua takdek, habis. Hahaha!
Banyak beraye rumah kawan2? Sedare mare? Hihi! macam aku tak banyak. Marhaban tuh jelah, nak pergi kerumah kawan2, kawan2 ramai yg tak balik rumah lagi, masing2 ade kat kg. Ade pon tak banyak. Sedare mare pulak, jauh. Ade kat pasir gudang, mersing, KL.  Yg kat mersing tuh, maybe hujung minggu kitorang nak beraye. Alang2 ade kenduri kawen kat tenggaroh, pergi beraye sekali kat rumah pakcik yg kat sane dgn pakcik yg kat pasir gudang tuh. Hehehe! Tenggaroh, tunggu aku dtg k, banyak kenangan kat sane tuh. Ehem ehem! Dulu sek kat sane, macam2 kenangan ade, kawan2 kat sane pon ade yg tak lupe aku. hehe! serius rindu!
Haa! Baju raye aku tak banyak pon, just dua pasang jek. bajet lari, elaun tak masuk, so kite besederhana jek tahun nih. hahaha! Baju raye mahal woah sekarang! Nak dekat 2 ratus pon ado! Gilo. Nak cari yg bawah seratus? Maap lee takdek. Kat sini semua atas 100- 150. Haha! Amek kau, poning kepale tuh, nak pilih kaler ape, design macam mane? Paling penting harga tuh? Itu lah yg selalu aku pk. Harga harga harga? Tahun nih abes ratus2 gak kat baju raye. Adoi lah! Hahaha! Bankrap!
Tahun nih baju raye kaler merah dgn hijau. Baju aku kaler hijau tuh tahu kan macam mane? Yg tengok fesbuk tu tahu lah, biase2 jek. tak cantik mane pon, kalau merah pulak, baju kurung moden. Raye first tak amek gambo pon, Sebab masing2 bz time tuh, ade yg makan lah, pergi marhaban lah, ayah dengan adik yg laki, lepas semayang raye jek terus ade merhaban laki kat sini, sampai malam. Kalau ade gambo pon, itu hanyelah koleksi sendiri, org lain tak boleh tengok. Hahaha!
Asyik cite jek penat pulak aku nak naipnye nih. akhir kate, moh le kerumah saye, sape yg kenal2 tuh, meh lah dtg, rumah kite kat lima kedai gelang patah, meh le dtg kawan2. Hihi! kalau nak dtg tuh, bgtau lah yek, jangan main serbu jek, kang makan kuih raye jek nanti, kalau beritahu, ade jugak juadah untuk korang nanti. Mane budak2 smk tmn mutiare rini nih? bile nak mule beraye kerumah membe2 nih? huhu! kang nak beraye, calling2 lah yek. Teman nak ikut jugak!


 Sepupu saye :')

 hihi! senyum siput :')

 pakcik dan sepupu saye, depan rumah atok, lorong al ehsan sempena name atok :')

 sepupu saye, makcik saye. ramai kan sedare mare saye :')

 buat marhaban , tahlil sikit, masing2 khusyuk tuh :0

 hehehehe!

 dua pupu saye :')

  :')

 :')

 with hanan, dua pupu saye :')

 adik saye :')

 with ummi saye, miera, and hanan :') 

 The Farra's

 with deqna, 2 pupu kite :')

 Thre Farra 's 

 peace! 

 :')

 with atirah, dua pupu kite :')

 smile :')

 :')

ummi kite :')

with hanan and widad :')

ok bye! selamat hari raye !

SOME WORDS!


Welcome to my paradise. What do you want in here? . i love Mohdsyahir<>
MY LOVELY!


Profile
Stuff
Tagboard

CHOT CHET JOM!

Rewind



Credits


Template By: Nurul Afiqah
Big helped: Aulia Septiya
Edited: Farra Afieqa Redza