A

|
raye raye raye :'D
Sunday, August 26, 2012 • 3:55 AM • 0 comments
Assalamualaikum,
Hai , lame tak update blog nih, bersawang2 sudah. Sihat? Ape
kabo korang? Ade lagi ke pembace blog aku nih ek? Haha! Ce lambai2 sikit tangan
tuh. Woot woot!
Sekarang dah raye kelapan kan? wah! Sekejap jek mase
berlalu, ramadhan pergi dgn terlalu cepat, syawal tibe dgn cepat, tak sangka
sekarang dah raye kelapan. Hikhik! Seminggu sudah kite beraye kan? macam mane? Banyak
dapat duit raye? Kompem wallet tebal jek kan? hahaha! Berat, penuh dengan duit
syiling. Hahaha!
Tahun nih, aku dapat duit raye sikit jek, dah besar kan? so
tak lah banyak sangat. Aku pong dah tak heran dah dengan duit raye nih, hihi!
org nak bagi lah, tak bagi pon takpe. cehhhh! Typo disitu!
Tahun nih, raye aku tak lah meriah sangat macam tahun lepas.
Sebab tahun nih, ramai family yg tak balik kg , masing2 beraye kat rumah mertue
masing2. Tahun lepas, meriah. Sebab ramai sanak saudara yg balik. hehehe! Tapi ok
lah raye tahun nih. tiap2 raye kedua, family ayah selalu buat marhaban, kire
aktiviti wajib lah, kitorang mesti buat marhaban keluarga, marhaban dari rumah
ke rumah.
Adik beradik ayah yg num1 sampai 6, duduk dekat2 jek, tak jauh pon, yg num 7 sampai 11 duduk
jauh2. jauh pon kitorang, dengan abg2 ayah yg lain, tapi tiap2 raye kitorang
mesti balik, jumpe sanak saudara , tapi rumah aku tak lah jauh mane pon sejam
jek dah sampai, kampung kat pontian jek. hehe!
Ape juadah hari raye korang? Ade ketupat, lemang? Macam2
kan? semua sedappp2. Hihi! tuh lah semangat bile tibe hari raye kan? tahun nih,
ummi masak nasi beriani kambing. Wohuuuu! Marbeles! Tapi ketupat, kuah lodeh,
sambal kacang, still ade lagi tau, ummi
still masak, sebab itu favorite aku. nasi beriani, aku tak berape
sangat, tapi kalau kambing, aku suke! Sedapppp. Hahaha! Kek batik, kek coklat,
muffin pon ade.
Kuih raye korang bape jenis? Kuih buat ke kuih tunjuk? Hahaha!
Tahun nih, tak banyak pon kuih raye kat rumah aku, semua kuih tunjuk, hahaha! Bukan
malas, kalau kuih beli, dengan kuih buat, tak beze pon, kos barang kek kuih
sekarang dah mahal, baik beli dari buat. Barang kuih dekat seratus, kalau beli
kuih dah dapat 5 balang dah kt mydin
tuh. Hehehe! *kantoi beli kuih kat mydin*betul tak? ade beze pon, sebab sedap
dengan tak sedap, puas hati dengan tak puas hati jek? ye dakk? Kalau kuih buat,
puas hati, sedap. Kalau kuih beli tak puas hati, tak sedap. Sebab tak dapat
rase before beli tuh, kan? macam mane nak tahu sedap ke tak? dah beli baru dpt
tahu.
Biskut raye aku tak makan sangat. Tapi kalau kerepek2,
keropok2. Fuhhh! Kompem laju, kompem habis lah. Haha! Tuh pasal kene beli,
simpan stok kopok banyak2. Kat rumah aku nih, semua kaki kerepek, beli, tak
sampai raye kelime dah habis. Mane taknye, makan ngadap tv, mane tak habis. Haa!
Dah, kawan2 nak dtg kerepek semua takdek, habis. Hahaha!
Banyak beraye rumah kawan2? Sedare mare? Hihi! macam aku tak
banyak. Marhaban tuh jelah, nak pergi kerumah kawan2, kawan2 ramai yg tak balik
rumah lagi, masing2 ade kat kg. Ade pon tak banyak. Sedare mare pulak, jauh. Ade
kat pasir gudang, mersing, KL. Yg kat
mersing tuh, maybe hujung minggu kitorang nak beraye. Alang2 ade kenduri kawen
kat tenggaroh, pergi beraye sekali kat rumah pakcik yg kat sane dgn pakcik yg
kat pasir gudang tuh. Hehehe! Tenggaroh, tunggu aku dtg k, banyak kenangan kat
sane tuh. Ehem ehem! Dulu sek kat sane, macam2 kenangan ade, kawan2 kat sane
pon ade yg tak lupe aku. hehe! serius rindu!
Haa! Baju raye aku tak banyak pon, just dua pasang jek.
bajet lari, elaun tak masuk, so kite besederhana jek tahun nih. hahaha! Baju raye
mahal woah sekarang! Nak dekat 2 ratus pon ado! Gilo. Nak cari yg bawah
seratus? Maap lee takdek. Kat sini semua atas 100- 150. Haha! Amek kau, poning
kepale tuh, nak pilih kaler ape, design macam mane? Paling penting harga tuh? Itu
lah yg selalu aku pk. Harga harga harga? Tahun nih abes ratus2 gak kat baju
raye. Adoi lah! Hahaha! Bankrap!
Tahun nih baju raye kaler merah dgn hijau. Baju aku kaler
hijau tuh tahu kan macam mane? Yg tengok fesbuk tu tahu lah, biase2 jek. tak
cantik mane pon, kalau merah pulak, baju kurung moden. Raye first tak amek
gambo pon, Sebab masing2 bz time tuh, ade yg makan lah, pergi marhaban lah,
ayah dengan adik yg laki, lepas semayang raye jek terus ade merhaban laki kat
sini, sampai malam. Kalau ade gambo pon, itu hanyelah koleksi sendiri, org lain
tak boleh tengok. Hahaha!
Asyik cite jek penat pulak aku nak naipnye nih. akhir kate,
moh le kerumah saye, sape yg kenal2 tuh, meh lah dtg, rumah kite kat lima kedai
gelang patah, meh le dtg kawan2. Hihi! kalau nak dtg tuh, bgtau lah yek, jangan
main serbu jek, kang makan kuih raye jek nanti, kalau beritahu, ade jugak
juadah untuk korang nanti. Mane budak2 smk tmn mutiare rini nih? bile nak mule
beraye kerumah membe2 nih? huhu! kang nak beraye, calling2 lah yek. Teman nak
ikut jugak!
Sepupu saye :')
hihi! senyum siput :')
pakcik dan sepupu saye, depan rumah atok, lorong al ehsan sempena name atok :')
sepupu saye, makcik saye. ramai kan sedare mare saye :')
buat marhaban , tahlil sikit, masing2 khusyuk tuh :0
hehehehe!
dua pupu saye :')
:')
:')
with hanan, dua pupu saye :')
adik saye :')
with ummi saye, miera, and hanan :')
The Farra's
with deqna, 2 pupu kite :')
Thre Farra 's
peace!
:')
with atirah, dua pupu kite :')
smile :')
:')
ummi kite :')
with hanan and widad :')
ok bye! selamat hari raye !
|
SOME WORDS! ![]() Welcome to my paradise. What do you want in here? . i love Mohdsyahir<> MY LOVELY! ![]() Profile
Stuff
Tagboard
CHOT CHET JOM! Rewind Credits ![]() Big helped: Aulia Septiya Edited: Farra Afieqa Redza |