A

|
berbuka dirumah !
Wednesday, July 25, 2012 • 11:51 PM • 0 comments
Hi, assalamualaikum
Hihihihi ! gelak panjang dulu lah. Harinih, aku dah ade
dekat rumah. Yeahhhhh! Dapat jugak aku balik ke johor, sambut puase dengan family kat sini. Semalam ,
aku dapat berbuka puase dengan family. Alhamdulillah syukur. Seronok gila. Balik-balik
rumah jek, umi dah masakkan makanan favorite aku. Ayam masak merah, sayo labu
masak lemak. Pastu ade sikit makanan yg aku beli kat bazar. Aku beli roti john
dengan paru masak sambal. Hehe! teringin nak makan paru masak sambal, tuh yg
beli kat bazar tuh. Hehe! 1 cucuk seringgit. Dah lah besar2. Alhamdulillah,
seronok sangat dapat berbuka puasa kat rumah. Tapi Cume adik yg num 2 takdek,so,
rase macam sedih sikit lah. Die balik
sini, 16 haribulan nanti. Cuti raye. Hehe! tak sabar nak tunggu.
Semalam aku gerak dari bandar tasik selatan, dalam pukul
1.30. gerak dari kolej dlm pukul 11. Act,
nak gerak awal, tapi malas pulak. Semalam pun aku dah susah, terpk2 nak gerak
dari kolej ke BTS , nak naik ape? Teksi ke bas? Kang kalau naik teksi, mahal
pulak. Nasib bas lame pulak , boleh kematu bontot aku macam tuh. So, nak cepat. Aku naik lah
teksi, mahal, mahal lah, yg penting cepat sampai. Haha! Aku memang dah biase,
naik teksi kat sini. Sebab nak cepat kan? kalau naik bas lambat, sampai berjam-jam.
Tuh yg aku malas, malas nak bersesak-sesak dengan org. Hihi!
Semalam, sampai petang. Dalam pukul 5. Awal sampai JB. Hihi!
sampai2 jek, ayah amek. Tuh yg best tuh. Hehe! tersenyum2 jek semalam. Aku nih,
buat cuti sendiri. Buat cuti sendiri sampai raye. Hehe! maybe naik sem bulan 9
kot. Haa! Pade kawan2 aku yg bace blog nih, meh lah jom buka puase ramai2. Dah lame
tak jumpe korang nih? hehe! aku sentiase free sepanjang bulan puase nih, raye
pun free jek. hehe! nak jumpe, aku on jek.
Hikhik! Tadi before karang entry nih, aku dengan family baru
pas discuss pasal kuih raye. Haha! Tahun nih, maybe tak buat kuih raye kot,
beli jek. aku dengan kuih raye, tak bape sangat. Aku lebih minat pade kerepek2
jek. maybe tahun nih, beli kerepek jek. haha! Beli sikit2 jek biskut raye. Kang
kalau buat, takut tak habis pulak. Yelah, org pun tak makan sangat biskut raye,
org kat sini, lebih minat kerepek. Tadi pon plan nak masak ape time buka nih?
umi, boleh tanye aku nak makan ape? Dah tentu2 aku mintak macam2. Haha! Nak ikan
bako lah, ikan pari bako lah. Haha! Haih! Nafsu nafsu! Last2 buka nih, masak
soto jek. soto pon ok jugak! Dah lame tak makan soto. Hehe! last makan mase
tahun lepas, time cik abg dtg beraye kat rumah kot. Haha! Perhhhh! Soto, siap
ade sambal kicap, ayam, begedil kentang! Sedapppp nye. Hehe!
Tahun nih, plan raye fisrt nak buat kek dalam botol. Then nak
buat pavlova. Hukhuk! insyaALLAH , aku buat tahun nih, dah plan da. Moge2 dapat
buatlah!
Before aku balik sini, aku dengan membe buke kat luar. Dengan
kak yana. Baru dapat jumpe kak yana, setelah lame tak berjumpe. Haha! Kitorang same2
buke kat luar. Eh! Makan kat luar, buke kat rumah, makan ala kadar jek. aku lah
yg sempat mencekik nasi. Pastu keluar dengan dengan kak yana, aku makan lagi. Maai
! perut aku boleh tahan kan? haha! Tapi makan dengan kak yana, aku makan
spagetti jek, tak makan nasi pon, kalau nasi , memang perut aku tak boleh
terime lah kan? hehe! makan kat bintang sidewalk, cova! Boleh tahan lah. Yg penting
habes jugak makanan aku! haha!
Keluar dengan mimi and kak yana, memang tak jadi ape lah. Asyik
bergelak jek, membahan2 sesame sendiri, memang tak jadik ape lah. Name pon
sekepale. Haha! Masing2 gonjeng jek. haha! Tapi yg penting best! Rindu saat-saat
itu! Semalam, housemate semua , buke kat luar tanpe aku! hmmm! Sedih! Tuh lah,
nak sangat balik awal kan! amek kau! Rugi. Ape macam korang makan steamboat kat
situ? Sedapppp tak? nanti lepas raye, bawak aku pergi situ eh! Tau! Tak kire !
bawak jugaK!
Miss you kak yana! Mimi! Aleen! Tikah! Safff ! aida! Bina! Jue!
And zulaika! Nanti lepas raye kite jumpe eh!
spagetti bolognaise :)
RM6.50 sepinggan :'D
With birthday girl!
mimi :)
tengok tuuuu, banyak kan makanan! yg penting kek tak tinggal!
cake choc strawberry! tapi sekarang dah terpikat kat pecan butterscotch!
betul lah ckp mimi, sedappppppp!
red eyes! mate aku memang tak boleh nampak flash!
kompem merah mate aku!
haha! yg ini gambar semalam, keluar dengan moksu!
kat mcd tmn sri yaacob. chicken foldover terbaik lah! haha!
Ok lah, sampai sini jek aku nak share dengan korang! Bye! Thnx sebab bace :’D
|
SOME WORDS! ![]() Welcome to my paradise. What do you want in here? . i love Mohdsyahir<> MY LOVELY! ![]() Profile
Stuff
Tagboard
CHOT CHET JOM! Rewind Credits ![]() Big helped: Aulia Septiya Edited: Farra Afieqa Redza |