A

Starship
rindu rindu :'D
Tuesday, July 24, 2012 • 1:07 AM • 0 comments


Hi and assalamualaikum
Ape khabar korang di bulan puase? Mesti ok kan? cume perut jek yg berbunyi-bunyi mintak diisi, ye kan? hihi! macam tuh lah dengan aku, sambil taip2 nih, perut nih, die boleh pulak main lagu pitbull. Dari tadi  Berbunyi2. Hihi! padahal pagi tadi dah isi dengan macam2 makanan dah, tak cukup dgn tuh, malam tadi, aku dah isi dengan nasi jugak, makan tuh, makan ini. Tapi still berbunyi jugak. Huahua! Ragam di bulan puase kan, lumrah lah kan. hehe!
Setelah 4 hari berpuase, aku dapat merasekan yg aku nih betul-betul rindukan suasana berbuka di rumah, rase nak balik johor cepat jek kan, takpe. esok aku mesti balik. haha! Tak boleh tahan dah duduk kat hostel  nih. takdek bazar L
Nih dah kali ketiga aku berpuase di tempat org. Jauh dari family. Hehe! Lepas nih dah tak dapat lah nak puase kat sini, nak habis belajar dah kan. lepasnih puase kat rumah pulak. Hehe! Dulu, 4 tahun aku merasa puase dekat asrama, lagi lah sedih, dulu asrama jauh dari rumah, jarang aku balik rumah, selalu cuti hujung minggu balik rumah pakcik jek. asrama kat tenggaroh mersing, rumah dekat skudai, macam mane tuh? Jauh kan? hihi! tapi best , dapat pengalaman, puase dekat asrama.
Tetibe teringat pulak suasana berpuase dekat asrama, bangun pukul 4 pagi, pergi sahur dengan kawan2 dekat dewan makan, time tuh lah muke semua macam beruang panda, bengkak jek kat bahagian  mate . haha! Teringat time dulu2. Lepastuh pukul 6.30 petang, masing2 dah beratur, nak amek makanan untuk buke. Rindu suasana tuuuuu. Lepastuh berterawih ramai2 dekat surau, mengaji ramai2 kat surau, buat group,buat  aktiviti khatam quran beramai-ramai, rindu time tuhh. Hehe!
Tapi sekarang dah takdek dah, semua nye dah lepas, rindu kenangan kat asrama. Nih mencipta pulak kenangan berpuase bersame housemate kat hostel kolej. Memang mencabar lah, laok2 kat sini semua mahal2. Nak tak nak kene jimat. Harituh, mase first puase, boleh pulak gas abes. Dah puase pertama beli laok kat luar jek. nak beli gas? pk dah nak balik minggu nih, so biar jelah, dlm 2 hari gitu, kitorang nekad jugak beli gas, sebab susah kalau takdek gas, nak masak meggi pun susah, takkan nak masak pakai air panas kan? nak letak telur semua tak boleh. Hihi! beli gas jugak. Hati da senang ade gas. Huhu!
Korang pergi terawih tak? aku dah 2 hari pergi terawih,terawih  kat surau bawah nih dengan kawan2. First pergi, time puase kedua aritu. Ingat surau kat sini buat 8 rakaat jek,  rupenye buat 20. haha! Tapi best lah, dapat sampai 20, campor 3 rakaat untuk witir. Tapi start hari kedua, aku buat 8 je.  hehe! Sebab, dah kautim dengan membe2 nak buat 8, lagipun keadaan perut tak mengizinkan semalam. Hikhik! Takpe, esok boleh pergi terawih dengan family, yahoooooo! Cepatkan lah mase, tak sabar dah nih. haha!
Esok balik JB, so, esok boleh pergi bazar dengan family. Haha! Alahai, rindu beno dah dengan family nih. cik abg pulak ade kat sane. Lagi lah semangat aku nak balik, even rumah kitorang jauh , dlm 2jam perjalanan, aku tetap excited nak balik, sekurang2 nye berada kat dlm satu negeri yg same. Hehe!
Ok la,rase macam dah panjang sangat je aku taip, selamat berbuka ye korang, makan sila jangan gelojoh2. Hehe! Bye!

SOME WORDS!


Welcome to my paradise. What do you want in here? . i love Mohdsyahir<>
MY LOVELY!


Profile
Stuff
Tagboard

CHOT CHET JOM!

Rewind



Credits


Template By: Nurul Afiqah
Big helped: Aulia Septiya
Edited: Farra Afieqa Redza