A

Starship
bercampo cerite :'D
Wednesday, August 29, 2012 • 1:42 AM • 0 comments

Hi assalamualaikum,
Setelah 11 hari kite menyambut syawal, kite telah kembali ke aktiviti harian kite kan? bagi yg bersekolah, mereke ke sekolah. Bagi yg bekerja, mereke kembali melakukan tugas mereke. Bagi yg nak exam, mereke bertungkus lumus, memerah otak, sampai nak tercabut otak nak jawap segale paper yg ade kan? tapi aku, still duduk kat rumah, membuat serte menyambong aktiviti harian, seperti mengemas rumah, dan lain-lain.
Gudluck untuk mereka yg menduduki exam, serte mereka yg nak exam besar seperti UPSR, PMR serte SPM, trial pon dah dekat. Kan?  cehhhh! Untuk budak2 kolej aku, mereka semua tengah exam, ade yg tension, stress dan sebagainye. Tension dengan management yg tak betul kot aku rase. Hihihi! Sabar ye kawan2.
Sepatutnye hujung minggu nih, aku patut balik ke subang, untuk menyambung balik, tanggungjawab aku sebagai pelajar universiti, tetapi hati aku tak terbukak lagi nak balik kesane, mungkin aku merajuk kot dgn kolej, disebabkan elaun aku yg tertungak tuh tak masuk2 lagi. Hm! Ahh! Aku tidak mengharapkan semua itu. Cukuplah diperdaye dgn janji2 manis mereka. Hahaha! Sudah malas nak mengharapkan bende, yg memang tidak akan pasti terjadi sekarang.  Peduli ape gua! Gua nak merajok sekarang.
Before gua balik sane, baik gua rehat sepuas-puasnye di sini. Menenangkan fikiran gua yg serabot nih. sepatutnye class lab mule 3hb, mungkin aku balik 10hb kot. Sebab banyak majlis yg patut aku hadiri sepanjang raye nih. hahaha! Majlis perkahwinan, majlis rumah terbuka. Wow! Aku dapat bayangkan makanan yg sedap-sedap. Hahaha!
Lagi 4 hari nak ke tenggaroh, wow! Sudah lame aku tak kesana, apakah disane sudah berubah dengan banyaknye? Aku rindu suasana disana. Banyak kenangan manis aku disana, dan banyak jugak kenangan pahit aku disana. Teka lah, ape kenangan manis aku kat sane? Wahaha! Disana lah ,aku berjumpe dengan seseorang yg berjaya mengisi ruang2 kosong dihati aku nih. eceh! Hahahaha!
Rindu suasana sekolah disane, suasana asrama disana, dan rindu nak beraye di sana. Teringat pada kisah duluku, beraye sambil pusing2 tenggaroh woo! Kau ade? Jalan kaki lagi beb! Tengok ! betape kuatnye kaki aku nih, berjalan2 sambil pusing2 sane? Haha! Biaselah , pelajar asrama, mane ade moto, kerete, basikal pon takdek. Nak pergi kedai, pasar malam pon susah tau. Tapi aku semangat kalau keluar outing. Sebab nye, kalau nak pergi kedai, mesti lalu rumah die, mentang2 rumah die kat bawah asrama kan. hahaha! Pergi sekolah, pergi mane2, mesti lalu rumah die. haih! Strategik betul kawasan rumah die tuh. Hikhik! Aku rindu nak lepak kat pondok tepi rumah die tuh, itulah kali pertama kami bertentang mate. Hakhak! Tapi die kate pondok tuh dah dirobohkan. Warh!sedih pulak rase hati nih. hahaha! Eh eh! Dah melalut dah aku nih. aku nak cite bende lain sebenarnye tadi, tapi dah masuk topik lain pulak. Hahaha!
Harituh aku buat makan2 sikit kat rumah, ajak kawan2 dtg. Yg ehem-ehem kite pon dtg.  Wah! Setelah sebulan lebih tak jumpe, dapat jumpe jugak aritu. Nape die macam dah lain ek? Macam makin gemok. Hahaha! Pipi makin naik. Haha! Thankyou awak, sebab dtg. Thankyou jugak kat kawan2 kite, angah dgn ijad. Nape yg lain2 tak dtg, masing2 busy beraye ek? Thnx jugak pade kawan2 aku time form 4, zaid, ijat dgn daus, sebab dtg kerumah aku. ingat gak korang kat aku ek! Sampai tersesat korang dibuatnye. Hahaha!
Lepas angah dgn ijat dtg, terus die bagitau, “ farah, legoland masuk free arini dgn esok” pergh! Sentap hati gua! Macam mane aku boleh tak tahu nih, terus aku ajak family pergi legoland time ahad lepas. Laa! Ingat boleh masuk sepenuhnye, rupenye tak. tengok gitu2 jek, tapi ok lah! Dah pernah masuk, nak masuk lagi sekali , mungkin tak kot. Nak buat anual pass die, mahal woo! Hikhik! Thnx angah and ijat, atas maklumat anda! Saye menghargai nye.
Tapi best kesane, ade patung2 yg dibuat daripada lego, replika KL TOWER, KLCC , macam2, semuanye diperbuat daripada mainan budak kecik, yg kite main mase dulu2 yg dipanggil lego. Sangat kreatif, mesti payah serte susah kan nak buat macam tuh. Aku bangga dengan mereka! Kalau aku tahu awal2 aritu, aku dah ajak die dah pergi sane, alang2 dah dtg rumah kan, pergi sekali. Tapi dapat tahu lepas die balik, memang tak dapat lah nak luangkan mase bersame. Huhu! takpe, hujung minggu nih, kite jumpe die lagi, sabar ye wahai hati. Hikhik! Jom tengok gambar! Gambar yg dapat ceritekan segale2 nye :’)

 Kedai yg menjual pelbagai mainan, seperti lego :')
ok, comel gila, oshem sangat.

 ingat KL jek ade KL tower, and KLCC, johor pon ade tauuu. hahaha! 
taklah jauh sangat rumah aku nak ke legoland nih, dalam 15minit jek. sekarang gelang patah dah oshem! 

 tengoklah tuh, cute kan? hikhik! patung2 tuh 100% diperbuat daripada lego tauu, sangat kreatif!

 siap ade bunyi2 bagai kat patung nih. hehehe!
comel tauuuu :')

 Hello grandma !
comel sangat tauuu, semua nye dari lego! kreatif!

 beratur panjang nak amek gambo dgn bende alah nih tau. hikhik! semua budak kecik jek. hahaha!
comel kan budak kecik tuh :')

 kawasan replika tuh tak boleh masuk lagi. tengok dari jauh pon dah kate wow! sangat cantik! best! jom ramai2 g buat anual pass legoland!

 comel gile! 

 kemudahan yg ade. surau :')

 :')



 hikhik! 
 hello grandma!

 comel comel !
 =.=

 cute kan yg pakai baju biru dn hijau tuh :')

 hikhik! hello chef bob!

 :')

 :')



thumbs up! hikhik! best!

oklah, bye! sharing is caring :')

SOME WORDS!


Welcome to my paradise. What do you want in here? . i love Mohdsyahir<>
MY LOVELY!


Profile
Stuff
Tagboard

CHOT CHET JOM!

Rewind



Credits


Template By: Nurul Afiqah
Big helped: Aulia Septiya
Edited: Farra Afieqa Redza